tisdag 13 oktober 2009

"Det är du och Karin Söder"

"Det är du och Karin Söder", sa en gång en kompis till min bror.

Det var på den tiden, under förra århundradet, då Karin Söder var centerpartistisk socialminister och min bror var avdelningsordförande i vår CUF-avdelning.

Missnöjet från kompisens sida var stort, eftersom Karin Söder sett till att Systembolaget hade lördagsstängt. Eftersom min bror var avdelningsordförande, så var han liksom medskyldig till det hela.

Nu är det jag och Karin Söder, och förstås väldigt många till, som är inkryssade i kyrkovalet. Jag har i sammanhanget en lika blygsam post som min bror, det vill säga är invald som ordinarie ledamot i kyrkofullmäktige i Katrineholmsbygdens församling med ett måttligt antal kryss mer än övriga som kommer efter. Karin Söder har gjort något mångt större, när hon blivit inkryssad som ledamot av kyrkomötet. Jag tycker att det är väldigt roligt.

2 kommentarer:

  1. Samtidigt kryssade hon sig förbi Helen Törnqvist, vilket är tråkigt. Jag tycker Karin är störtskön, men hade hoppats att även Helen kommit in.

    SvaraRadera
  2. Hej Stina!
    Jag hade heller inte haft något emot att ha en sörmlänning till i kyrkomötet. Helen Törnqvist har gjort sig känd och gjort en bra valkampanj. Det är en investering. Alla investeringar faller inte ut dag ett.
    Inger

    SvaraRadera