fredag 22 november 2013

Kyrkomötet valde Karin Perers till ordförande

I onsdags gick färden mot kyrkomötet i Uppsala. Efter inledande gudstjänst i domkyrkan och gruppmöte med Centerpartiet, så hade jag förmånen att vara med vid invigningen och delta från åhörarplats.

Det var mäktigt. Jag var glad över den musikaliska inramningen, med Inbjudan till Bohuslän, en av mina favoriter som får mig, precis som många andra bohuslänningar, att längta hem. Jag blev ännu gladare, när kyrkomötet enhälligt valde Centerpartiets Karin Perers till ordförande för mötet. Karin Perers är så otroligt energisk och skärpt! Ingen är opåverkad i hennes närhet.

Slutligen fick Centerpartiets Anders Åkerlund avsluta kvällen med en andakt, som handlade om förlåtelse och med utgångspunkt i Nelson Mandelas liv.

En mycket stark afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar