torsdag 28 november 2013

KFAB har ansvar för landsbygden

Tidigare har jag och Centerpartiet agerat för att det ska finnas hyresbostäder även ute i landsbygdens tätorter. Vi har motionerat om detta, genom att begära att Katrineholms kommun ska skriva in detta i ägardirektivet till Katrineholms Fastighets AB, KFAB.

Det blev avslag på motionen.

I går vid kommunstyrelsens sammanträde följde jag upp motionen genom att yrka på ett tillägg till de reviderade ägardirektiv som skulle antas. Jag yrkade att det skulle skrivas in att KFAB ska ha lägenheter i landsbygdens tätorter.

Jag fick med mig mina oppositionskamrater från Fp, Kd och Mp för förslaget. Dock blev det avslag av den socialmoderata majoriteten.

Men slaget är inte avgjort. En ny omgång väntar i kommunfullmäktige i december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar