fredag 19 mars 2010

Omvispad lista

Vid onsdagens sammanträde med Yttrandefrihetskommittén träffade jag på uttrycket: "det beror hur mycket vi ska köra omkring med elvispen".

Det är inte alls dumt. Jag är inne på min andra elvisp. Vispen är viktig i mitt hushåll, ungefär lika viktig som äggklockan. Men det är en annan historia.

I går kväll användes "elvisp"-metoden på förslaget till lista för Centerpartiet i kommunvalet i Katrineholm. Det var inga stora förändringar, men två voteringar med slutna omröstningar blev det i alla fall, innan listan kom att få följande sammansättning:

1. Inger Fredriksson, Katrineholm. 2. Sten Holmgren, Björkvik. 3. Ann-Charlotte Olsson, Strångsjö. 4. Göran Ivarsson, Strängstorp. 5. Anita Karlsson, Julita. 6. Ghaidaa Alkinani, Katrineholm. 7. Leif Strand, Granhed. 8. Sven Karlsson, Björkvik. 9. Adel Mensi, Katrineholm. 10. Ingvar Kylestorp, Flodafors. 11. Bertil Carlsson, Sköldinge. 12. Ingemar Andersson, Katrineholm. 13. Teresia Eriksson, Björkvik. 14. Maria Bertilsson, Julita. 15. Tommy Lundström, Strångsjö. 16. Anders Bertilsson, Julita. 17. Gun-Britt Karlsson, Julita. och 18. Hans Linke, Sköldinge.

Jag vill för tydlighetens skull tala om att striden inte stod om platserna ett och två. Där var enigheten total.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar