onsdag 24 mars 2010

Björkviks ledande dam lämnar klubban

Katrineholms-Kuriren skriver i dag om att Björkviks ledande dam Agnes Wirengren tänker lämna över ordförandeklubban i Björkviks hembygdsförening. Det blir ingen lätt klubba att ta över, men jag vet att den tilltänkta ordföranden, Inger Bergkvist är mycket klok och kompetent. Hon kommer att fixa det på sitt eget sätt och föra traditionerna vidare.

Agnes Wirengren är en kunnig kvinna med just den envishet som behövs för att driva en bygd framåt. Det är inte en slump att Björkviks bygdekommitté var kommunens första och att den också är den mest omtalade. Vem som höll länge i den klubban kan väl läsarna redan gissa?

Agnes Wirengren har också gjort mycket för sin bygd och för kommunen genom sitt engagemang i Centerpartiet.

Jag är glad över att få bära Björkviks sockenmärke som "utsocknes" i minst dubbel bemärkelse. Särskilt hedrad av utmärkelsen är jag eftersom jag har fått den av Agnes själv. Och jag känner mig nästan som Björkviksbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar