onsdag 10 mars 2010

Fler frågor om frågor

Frågor kan fascinera, även om det egentligen är svaren som är viktiga. I går skrev jag i ett inlägg om hur frågor hanterats i kommunfullmäktige i Katrineholm under senaste tiden. Nivån har skärpts väsentligt, när det gäller formalia.

Så egentligen borde jag inte ha blivit förvånad, när jag i min kommunala e-postlåda hittar ett meddelande om i hur god tid som interpellationer måste lämnas in för att kunna få ett svar vid kommande kommunfullmäktige. Två veckor är framförhållningen.

Jag lämnade in interpellationen tre veckor före sammanträdet. Det var bara det att "formfelet" upptäcktes först en vecka före sammanträdet!

Men vad gör det? Frågan som interpellationen tar upp handlar om ett ärende som inleddes för tre år sedan och som inte har avgjorts än. Någon månad till är en bagatell i sammanhanget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar