söndag 11 mars 2018

Saker som värmer ett hjärta



Det är snart en månad sedan det var Alla hjärtans dag. I veckan firade vi Internationella kvinnodagen. Ännu tidigare i veckan hade jag vägarna till Flen och fångades av bildens hjärta utanför stadshuset. (Jo, jag skriver stadshus, det är så jag vill minnas att det kallades på den tiden som jag var kommunbo i Flen.)

Det kändes varmt och gott, särskilt viktigt ett år som detta, då vintern biter sig fast. Fast symboliken är lite kall också. Det är ett hjärta som för tankarna till glassbolaget, som är ett viktigt företag mitt i Flens centrum.

Men mest är det värme som strålar ut. Värme, som omtanke, att vi trots allt inte är ensamma i världen, att det finns många medmänniskor runt om som behöver oss och att du också är behövd. Det är sådant som verkligen värmer ett hjärta, ett år när frost och snö skickar våren veckovis bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar