tisdag 27 mars 2018

Fula fiskar försöker få fångst

Jag är egentligen ganska upprörd över det fula fiskafänge som ett anonymt företag ger sig ut på, när det skickas sms till mig och andra för att förmå oss att lämna Svenska kyrkan. Vi ska få hjälp med det, för en ringa kostnad. SMS:et sägs dessutom komma från en vän!

Jag har inte sådana vänner. De verkliga vänner som jag har vet att jag är med i Svenska kyrkan för att jag tror och för att jag vill vara med och bidra till allt gott som kyrkan gör. Jag bidrar genom att vara vald i förtroende för nomineringsgruppen Centerpartiet och för mina väljares talan i kyrkofullmäktige, stiftsfullmäktige och i domkapitlet.

Kan jag göra något för andra, så ska jag göra det. Svårare än så är det inte, men jag blir arg när fula fiskar försöker få fångst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar