torsdag 11 september 2014

En grön och företagsam röst

Hoppas att du som följer min blogg också har fått min broschyr i din hand. Du vet säkert att jag kandiderar både till kommunvalet i Katrineholm och till riksdagen.



Om du inte har fått min broschyr, som jag exempelvis delade ut idag i Strängnäs, så är mitt budskap följande:

"Hej!

Jag är en grön och företagsam journalist med välputsade genusglasögon. Jag är uppväxt på ett litet jordbruk i Bohuslän, men jag har levet mer än halva mitt 52-åriga liv i Sörmland.

Uppväxten gav mig insikten att allas insatser behövs och är viktiga. Den lärde mig om miljö, om förutsättningarna för våra djur och vår natur och om arbete och företagande.

Ordbruk är som jordbruk - man måste ta hand om förutsättningarna och göra något bättre av dem. Det gäller även i politiken.

Det här vill jag arbeta för i riksdagen:

Östersjön - så att man kan äta fisk utan risk och bada utan sällskap med alger.

Alla företagsamma människor ska ges en chans. Bättre villkor för företag och människor med idéer.

Giftfri vardag. Jaga onödiga kemikalier.

Lika villkor mellan kvinnor och män."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar