söndag 14 februari 2010

Motion på årsmöte

I dessa dagar kan motion bestå av att få OS-ringar under ögonen, eftersom sportsändningarna inte är tidsanpassade till våra svenska TV-apparater.

Jag väljer dock att motionera på eget sätt. I kväll ska det bli motion på årsmötet med Stora Malms Centerkvinnor. Jag tycker i min motion att Centerkvinnorna ska ta sig an frågan om ett gemensamt högkostnadsskydd för kommuner och landsting när det gäller sjukvårdande behandling.

Det är bra att kommunerna har tagit över ansvaret för hemsjukvården. Men sedan har det klickat någonstans, när det handlar om kostnaderna. Det är inte rimligt att de avgifter som kommunen kan ta ut för besök av en sjuksköterska inte ska kunna ingå i det vanliga högkostnadsskyddet.

Det vill jag ändra på. Eftersom Centerpartiet inte har partistämma varje år, så väljer jag att ta motionsvägen via Centerkvinnorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar