onsdag 3 februari 2010

Björkvik nästa

Ibland blir jag anklagad för att vara Björkviksbo. Det gör inget, jag tycker om Björkvik, och jag har nästan blivit "hedersbjörkviksbo", vilket inte är alls illa för en utsocknes. Att jag skriver så beror på att jag fått sockenvapnet i form av en pin av Björkviksbon framför alla andra, Agnes Wirengren, som för egen del har sitt ursprung i Skåne.

Nu kommer Björkvik att hamna i centrum för nyhetsförmedlingen igen. Torsdag morgon är det bara att slå på radion för att lyssna till P1 Morgon, som varit på årsmöte med Centerkvinnorna och Centerpartiet i Björkvik. Årsmötet hölls i Djupvik, Björkvik. Syftet med inslaget är att läsa av stämningen i Centerrörelsen inför partiets kommundagar i Göteborg i helgen.

Så det är bara att lyssna och sedan fortsätta vidare mot Göteborg och kommundagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar