fredag 8 januari 2010

Att göra gott

Nu har jag bakat fyra rulltårtor. Jag gör gott. Jag tycker att politiker ska göra gott, det kan de gott göra för att gottgöra det som kanske inte alltid gått så bra.

Ännu tydligare. Politik är praktik, det är inte bara att tala, utan också att i handling visa vad man menar med politiken.

När jag bakar rulltårtor - och gör gott - då gör jag det för att bidra till julfesten i SAIK-lokalen i Strångsjö, som Stora Malms Centerkvinnor ordnar för bygdens barn imorgon lördag 9/1 kl 13.30. (Det betyder att du som läsare också är välkommen!)

Vi vill göra det här för att föra traditionen med dans kring granen, fiskdamm med mera vidare. Barn ska få vara barn och ha roligt. Sedan gör det ju inget om mamma och pappa, mormor, morfar, farmor, farfar, fastrar, grannar och ja, vem som helst, också tycker att det är roligt att dansa ringdans och väcka den björn som sover.

Det blir gemenskap, där alla behövs, precis som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar