torsdag 28 januari 2010

Måste motionera mera

Jag har just summerat mina och övriga Centerpartisters motioner till kommunfullmäktige i Katrineholm under fjolåret. Jag kan bara konstatera att jag måste motionera mera. Stegräknartävlingen räknas inte längre och att gå upp i talarstolen, så länge man nu yrkar, duger inte i längden.

Men jag har börjat bra och kan därför öka, genom att redan ha lämnat in en motion om att öka trafiksäkerheten vid Julita skola. Det är en motion som jag hoppas ska bli besvarad, det vill säga att det som ska göras redan är gjort, när motionen väl kommer tillbaka till kommunfullmäktigeförsamlingen.

Jag hoppas också förstås på att Centerpartiets kommundagar i Göteborg nästa helg ska inspirera till idéer och förslag. Dagarna kommer, definitivt, att innebära en rad nya åtaganden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar