söndag 17 september 2017

Nu har jag röstat

Att gå till en vallokal på valdagen är något speciellt. I år har jag inte kört runt med andan i halsen, för att fördela valsedlar till de lokaler som stått på min lista. Den servicen har församlingen svarat för och det tycker jag är bra.

Därför kunde jag i lugn och ro promenera till Skogsborgsskolan för att avge min tre röster till valet till kyrkofullmäktige i Katrineholmsbygdens församling, till stiftsfullmäktige i Strängnäs stift och till kyrkomötet. Att jag valde nomineringsgruppen Centerpartiets valsedlar kan knappast överraska någon. Tre kryss på vardera valsedeln satte jag också, eftersom sådana är personvalsreglerna i detta val.

Nu återstår det att se hur många andra som gjorde mig sällskap runt om i landet. Varje röst har betydelse för Svenska kyrkans framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar