lördag 9 februari 2013

Språkcafé gör gott

I dagens Katrineholms-Kuriren kan jag läsa om det språkcafé som ordnas på biblioteket i Katrineholm varje onsdag. (Jag kan inte hitta texten på hemsidan så att jag kan länka, men bland rubrikerna i nyhetsspalten hittar jag: "Tekniska problem för Fredriksson", vilket kan förklara en del.)

Det värmer att läsa texten, som visar på allt gott frivilligarbete som görs runt om i landet och också i vår kommun. Att det sedan är min partibroder Göran Ivarsson som får uttala sig, dock utan att det nämns att han är centerpartist, gör inte saken sämre. Han är också i gott sällskap av en annan politiker, miljöpartisten Alma Rabei, som inte heller hon får ståta med partinamnets förkortning.

Allt handlar om att knyta band och att utvecklas som människor. Språket är en viktig nyckel till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar