söndag 10 oktober 2010

Falemo från förr

Jag läste just Elisabet Falemos blogg, där hon berättar att hon inte kommer att fortsätta som statssekreterare hos miljöminister Andreas Carlgren.

Då kom jag att tänka på Falemo från förr, från den tiden när Elisabet var ogift och hette Mårtensson, vill jag minnas.

Elisabet var förstås med i CUF. Hon tillhörde granndistriktet Norra Älvsborg. Vi i Bohuslän hade åtminstone ibland ett väldigt gott samarbete med granndistriktet. Ett av de tillfällena var vid ett sommarting på Kåtebols festplats i Hedekas, som ligger i Munkedals kommun. (Det är ingen idé att någon försöker göra sig lustig över festplatsnamnet, det heter så.)

Ett inslag i sommartingen var en brännbollsmatch mellan distrikten. Norra Älvsborg lyckades inte få fullt lag och de fick förstärkning av... Ja, gissa, det var jag och någon/några till.

Ni förstår ju, att det inte direkt var brännbollens Zlatan som de dalsländska CUF-arna hade lyckats värva. Jag var nog inte mer ur slag den dagen, än andra, men jag fyllde upp så gott jag kunde.

Det var väldigt trevligt att spela med, i alla fall. CUF-arna var precis som vi, fast från andra sidan länsgränsen. I laget fanns Elisabet, som sedermera skulle spela andra, ännu mer framträdande roller inom CUF och Centerpartiet. Men det är en helt annan historia!

Elisabet är hur som helst en rasande duktig och kompetent kvinna, som jag är övertygad om kommer att ha spännande uppgifter framför sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar