måndag 9 februari 2009

Tankar för dagen

Om jag hade slagit på radion - P1 - så här dags, när jag skriver detta, hade jag kunnat ta del av Tankar för dagen. Det är tänkvärt och djupsinnigt, och ibland alldeles för tidigt för att tänka just så där, klokt och genomtänkt.

En bloggare ska också tänka klokt och genomtänkt och snabbt! Men tankar tar tid och kräver oftast även eftertanke.

Om man tänker så här, blir man inte bloggare. Då hinner man bara tänka.

Mina tankar för dagen har kvällens arbete som mål. Då är det dags för månadens kommunfullmäktigesammanträde i Katrineholm. Då måste jag få övriga ledamöter att komma på andra tankar, när det gäller Centerpartiets motion om landsbygdsprövning av kommunens beslut.

Det lär bli en prövning, det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar