onsdag 11 februari 2009

Alla dagar är inte bloggdagar

I dag har jag inte haft tid att sätta fingrarna vid tangenterna. Eller jo, men bara för att kolla viktig mail. Att lite oviktig mail följer med på köpet, kan jag inte rå för.

Dagens viktigaste uppgift har varit att förbereda min kampanj, min EP-valskampanj. Den här bloggen är en del i den. Jag skulle förstås ha kunnat skriva något klokt om att ledarskribenten på Katrineholms-Kuriren valde att kommentera min krönika och min interpellation till kommunfullmäktige på ledarplats. Både interpellationen och ledaren handlar om var makten ska finnas. Jag tycker att den ska ligga så nära de berörda som möjligt och att beslutsfattandet ska vara så öppet det bara är möjligt. Människor ska ha möjlighet att sätta sig in och tycka till om de beslut som de överlåtit till förtroendevalda att fatta.

Men alla dagar är som sagt inte bloggdagar.

1 kommentar:

  1. Hej Inger! Kul att du har börjat blogga. Jättebra i din kampanj. Jag håller med dig om att inte alla dagar är bloggdagar. Gäller att inte få prestationsångest. Din motkandidat är helt enkelt Isabella Lövin (mp) som också arbetar för Östersjön i EP-valet. Jag antar att du har som mål att få fler kryss än henne. Du har lite bättre förutsättningar va?

    SvaraRadera