tisdag 29 augusti 2017

Strängnäs stift - kors och tvärs

Jag har inte hunnit blogga om mina turer i Strängnäs stift på mitt "korståg" genom Närke och Sörmland. Jag har hunnit med två resor och den tredje turen gör jag på torsdag.

Nu låter jag bilderna tala.



Första riktiga stoppet gjordes i Hallsberg, där Torbjörn Ahlin, kyrkomöteskandidat från Kumla, mötte upp. Här fanns det också tid till en telefonintervju med Sörmlandsbygden.



Laxå nästa, där Arne Augustsson mötte upp och kompletterade bilden av kyrkomöteskandidater.



Bilden är från Örebro, men stationen innan Örebro är Kumla och där mötte Nerikes Allehanda oss på perrongen. I Örebro hade vi nöjet att samtala med Läns-Postens Rolf Johnsson, som varit klasskamrat med Ronnie Pettersson.



Resorna inleds från Katrineholm. 07.02 gick tåget iväg mot Flen.


I Flen var det stilla ro.



Bilderna från Gnesta vilar sig i form i kameran, men där bokade jag i alla fall in en närradiointervju som delvis skulle handla om kyrkovalet. Den här bilden är från stoppet i Södertälje Syd.



Lite Vagnhäradsvy.



Sista stoppet var i Nyköping, där jag träffade Magdalena Jerlström, som kandiderar till stiftsfullmäktige och till kyrkomötet.

Hittills hade hela resan gått som på räls, men nu blev det tågförsening som gjorde att det fick bli en senare avgång i Norrköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar