fredag 5 december 2014

Omval, omval, omval

Efter ett dygns strategiarbete med IUC samt genomförande av Tomtetorsdag, julavrundningen med Centerkvinnorna i Stora Malm som sker hemma hos mig och därför kräver särskilda förberedelser, har det nu blivit tid att sätta sig vid tangenterna.

Temat är givet, även jag måste skriva om OMVALET. Eller ja, det heter det ju inte, det heter EXTRA val eller Nyval.

Så mycket har sagts. Jag måste tillägga att jag tycker att det var oväntat. Inte att det skulle bli omval, den utgången tycktes nästan given, men att Stefan Löfven skulle ge upp så lätt, det överraskade mig. Jag hade trott att han skulle använda alla möjliga dagar fram till 29/12 för att försöka nå en annan tingens ordning.

Om man förhandlar på riktigt så måste man ha något att erbjuda, det handlar inte om ett antingen eller. Alla ska vinna i en uppgörelse.

Men bortsett från det. Nu är det nyval som gäller. Jag är beredd att kampanja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar