onsdag 17 december 2014

Ljusstakens mysterium

Jag tror att jag någon gång ska orda om varför ljusstakar och ljuslyktor är så populära som avtackningspresenter. Eller är det bara jag som "drabbas"? Det känns nästan som om jag kan säga - "det brukar vara en ljusbärare" och så får jag i nio fall av tio rätt.

Från mitt första sommarjobb i livsmedelsaffären fick jag inte någon present alls. På mitt andra blev det en ljusstake när jag avtackades gång ett och en ljuslykta gång två. På en annan arbetsplats som jag uppträtt på tre gånger har jag fått två ljusstakar och en "nästan" ljusstake i form av ljus och presentkort som blev till en glaskaraff med matchande glas. Vid några tillfällen har avskedspresenterna lyst med sin frånvaro, så helt belagt är det inte att en "ljusbärare" är avtackningspresenten nummer ett.

Men som sagt, lite kinkig är jag allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar