söndag 25 maj 2014

Dags summera EP-valet

Nu har vallokalerna stängt. Röstsammanräkningen pågår. När jag röstade i morse påstod valförrättaren att det inte var fler förtidsröster än tidigare. Jag undrar det jag, men jag hoppas på att röstdeltagandet har ökat.

Ingen kan egentligen säga att den inte är informerad. Eller rättare sagt, det har väl aldrig varit så goda möjligheter att skaffa sig information. Internet har varit fullt med valkompasser, det har varit utfrågningar, intervjuer, tidningsartiklar, insändare, debattartiklar och flygblad samt reklam.

Man har kunnat rösta efter parti eller på den person som man tror kan göra det bästa jobbet.

För egen del och från plats 37 på Centerpartiets lista har jag försökt att bidra på mitt sätt med inlägg på bloggen, på Facebook, i tidningar och genom att delta på de kampanjmöten som Centerpartiet har ordnat runt om i länet. Jag har inte varit överallt, men i alla fall igång i fyra olika kommuner. Dessutom har jag gjort en avstickare "utomlands".

Jag hoppas att min insats har gjort skillnad och att den har bidragit till några röster och några kryss. Snart vet vi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar