söndag 16 februari 2014

Smalare och vassare som 37:a

I veckan har jag sprungit mellan mötena och ibland tagit tåget. Nu får det bli andra bullar av än bullar. Mer hurtbullar. Det är hög tid att vässa formen i EP-valrörelsen.

15 maj visar det sig om jag och övriga i laget blivit "Smalare och vassare", så att vi placerar oss väl tillsammans med övriga Centerkvinnor i Vårruset i Norrköping.

"Smalare och vassare" kan ju passa på en 38:a på Centerpartiets EP-valsedel (jo, det har hänt att jag kommer i storlek 36 också), men än mer handlar det om att visa på Centerpartiets viktigaste frågor om ett grönare EU med jobb och tillväxt och där medlemsländerna solidariskt tar ansvar för människor som behöver en ny framtid. Här behövs fler centerpartister som tar ansvar i Europaparlamentet. Vilka avgör du med ett kryss senast 25 maj!

Nu har jag korrläst valsedeln och min position är numera nummer 37. Den skostorleken var det länge sedan den passade. Men fortfarande är det viktigt att EU blir en smalare och vassare politisk organisation som arbetar mer med frågor som kräver samarbete över nationsgränserna och mindre med detaljer som bäst beslutas lokalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar