söndag 31 augusti 2014

Ingen dag utan Val

Upptäcker att jag inte bloggade om min valaktivitet igår. Jag kampanjade vid Säfstaholms slott i Vingåker, där det var företagsmässa och "chickenrace". (På svenska skulle man säga ankfärd, fast ankorna består numera av småflaskor där din turlott flyter fram längs ett stycke av Vingåkersån.)

Det blev en hel del trevliga samtal, men allra mest populär var det att få en mugg av den dryck som Centerpartiet bjöd på. Det hann bli riktigt varmt till slut.

Inte heller idag blir det någon vilodag från valarbetet. Mariakyrkan har bjudit in till utfrågning av de lokala partiernas företrädare här i Katrineholm. Jag tror att det är tredje eller fjärde gången som jag är med. Alltid lika trevligt med alla organisationer som vill bidra till att öka intresset för politik och det viktiga samhällsarbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar