onsdag 8 december 2010

Tågtrassel

I dag tog jag tåget mot Stockholm. Det gick i tid från Katrineholm och stannade ganska punktligt i Flen. Men där var det stopp. Kontakledning/signalfel hindrade tågen att komma förbi Sparreholm.

Tågtrasslet oroade. Min goda marginal till det väntande sammanträdet smälte samman. I stället för att var mer än en timme i tid blev jag 45 minuter försenad.

Det är, som sagt lite olika. Men jag fick se Mellösa, Hälleforsnäs, Bälgviken, Hållsta, Skogstorp, Eskilstuna, Strängnäs, Nykvarn osv på väg mot Stockholm, eftersom SJ vänligen lät oss resenärer åka med ett lika strandsatt X2000 från Linköping.

På hemvägen var tåget bara lite försenat och personalen bjöd på baquette och kaffe med kaka. Jag hörde ingen klaga på detta initiativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar