lördag 29 maj 2010

Telia borde belöna trogna kunder

Telia har skickat brev till alla de kunder som de har fasta förbindelser med. Jag är en av dem. I brevet talar Telia om att man tänker förändra prissättningen och gå från sekund till minutdebitering. Dessutom talar man om att Telia tänker ta ut 19 kronor för varje pappersräkning som de sänder till sina kunder. Väldigt vänligt så talar Telia också om att det är möjligt att säga upp bekantskapen med bolaget, eftersom avtalet förändrats.

Jag tycker att Telia gör helt fel. Telia borde belöna sina trogna kunder och låta dem som haft en lång och trogen förbindelse med telebolaget slippa faktureringsavgiften.

Dagens Nyheter skriver i dag i sin ekonomidel om klagomålen mot Telia med anledning av kundbrevet. Tyvärr tycks den inte just nu finnas utlagd, så att jag kan länka till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar