måndag 17 maj 2010

Mycket C i lokaltidningen

I dag blev jag "upprymd" när jag läste lokaltidningen, Katrineholms-Kuriren. Det var mycket Centerpartiet i den.

Kanske går det inte att länka till allt. Jag tar det kronologiskt. På ledarsidan hade vår sörmländske riksdagsledamot Roger Tifensee en gemensam debattartikel med Allianskollegerna. På nästa sida var det grönt. Dragarbilden visade Centerpartiets monter på invigningen av Lida backe, ett nytt föreningshus i Julita. Avdelningens ordförande Anita Karlsson bemannade montern vid invigningstillfället och berättade för reportern om den motion jag har lagt till kommunfullmäktige för att öka trafiksäkerheten vid skolan.

På nästa uppslag har min motion om hur Fogelstadkvinnorna (de levde också och verkade i Julita) ska uppmärksammas historiskt fått plats med rubriken: "Hon vet hur man kan ge kvinnor plats".

Artikeln intill är också som en dröm, för den handlar om Grace Njoroge som förverkligat sin dröm och startat butik.

Slutligen får min namne och partisyster Inger Sköld uppmärksamhet på Flenssidorna, för sitt arbete att behålla distriktssköterskan kvar i Bettna genom att någon av vårdcentralerna i Flen öppnar en filial.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar