lördag 11 februari 2017

Oklokt undvika Almedalen

Jag är inte partiledare. Jag kan låta bli att åka till Gotland när det är Almedalsvecka. Om jag hade varit partiledare så hade jag åkt och jag tycker att det är ytterst oklokt av Socialdemokraternas partiordförande, tillika statsminister, Stefan Löfven att inte åka till Almedalsveckan. Visst får han lite publicitet på det här viset, men han lämnar också ett viktigt utrymme.

Göran Persson gillade inte heller Almedalen. Han ville hålla sitt viktigaste årliga tal i Björkviks Folkets Park och lät åtminstone vid något tillfälle Anna Lindh ta hand om talet.

Så det är klart, Löfven är inte först med att lämna fältet fritt. Men jag tror inte att det är klokt att hålla sig undan och missa TV-tiden och all den uppmärksamhet som Almedalen för med sig. Motsvarande uppmärksamhet blir svår att uppbåda i ett sommarvarmt Sommarsverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar