måndag 1 juni 2015

Flodabygdens friskola läggs ner?

Friskolan i Flodafors läggs ner. Jag väljer i rubriken att skriva ett frågetecken efter, för jag är väldigt ledsen över det beslut som tydligen tagits av skolledningen - rektor och friskoleförening. Det var så dystert att läsa detta i lördagens tidning att jag inte ens kunnat förmå mig att blogga om detta. Jag vill nämligen inte tro att det är sant. Anledningen till nedläggningen är, enligt skolans rektor, att skolan har för få elever inför höststarten samt att kostnaden för skolskjutsar knäckt skolan.

Jag hoppas att det ska vara möjligt att hitta någon bra lösning. Alla skolor behövs i Katrineholms kommun. Ja, ja, det låter kanske naivt, men "problemet" är snarare just det - att det är trångt i kommunens skolor redan. Då behövs varenda skola, varenda skollokal och varenda lärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar