lördag 21 februari 2015

All publicitet är god publicitet?

I dag väljer Katrineholms-Kuriren att publicera vad politikerna i kommunstyrelsen hade för årsinkomst 2013. Alltså det är de nyvalda politikernas inkomster från år då de kanske inte alls var politiskt aktiva. Skulle inkomsterna vara jämförbara, så borde tidningen ha väntat till taxeringen för 2015 är klar. Det är förstå då som det går att utläsa vad politikerna har tjänat under de år som de tjänstgjort som politiker.

Jag hamnar ungefär mitt i inkomstligan på en sjätteplats med en taxerad inkomst på drygt en halv miljon. Förklaringen till det goda året är enkel. Jag tjänstgjorde under två och en halv månad i riksdagen och jag jobbade också intensivt med mitt företag. 2013 var med andra ord ett mycket bra år inkomstmässigt sett.

Men, jag får väl säga som Bert Karlsson - "All publicitet är god publicitet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar