lördag 17 augusti 2013

Kandidat 26 - det är jag!

I slutet av förra veckan började medlemsomröstningsmaterialet från Centerpartiet att nå medlemmarna. Den 15 augusti började omröstningen bland medlemmarna om vilka vi tycker bäst kan föra ut Centerpartiets budskap i valet till Europaparlamentet 2014 och som sedan kan föra vår talan där.

Jag är en av kandidaterna - nummer 26. I skriften presenterar jag mig så kort att någon kanske undrar vem jag är. Särskilt personer som normalt sett inte läser min blogg kanske undrar.

"Ett grönare EU med ett blåare hav, där kvinnor och män har lika villkor", det är en fortsättning och en utveckling på mitt tidigare kampanjtema, att jag ville bli en röst för Östersjön i Europaparlamentet.

Miljön, och då särskilt Östersjömiljön, är mycket viktiga frågor. Det är överlevnadsfrågor, helt enkelt. Miljöfrågorna kompletteras med jämställdhet mellan kvinnor och män, att kvinnor och män ska ha lika villkor att leva och drömma.

Så enkelt och svårt är det. Därför ville jag inte skriva mer i presentationen än just det som jag vill arbeta för. Om jag får en plats på EP-listan genom att medlemmarna ger mig sin röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar