söndag 15 januari 2012

Plöjer handlingar och skriver

Fastän jag har kört traktor, så har jag aldrig plöjt. Att plöja är svårt, eftersom det måste bli väl gjort, det ska vara raka fåror och ingen stubb eller vall får sticka upp. Det syns väldigt väl om jobbet är väl gjort och jag har hört om kvinnor som fått plöja gärden som ligger långt från allmänna vägar. Det är status i att plöja väl.

Nu tog mina tankar vägen i en annan fåra. Jag skulle skriva om att jag trots att jag aldrig har plöjt, nu plöjer handlingar och skriver. Det går inte alldeles spikrakt det heller, men målet är i alla fall morgondagens kommunfullmäktigesammanträde i Katrineholm.

Det finns mycket smått och gott på programmet, så jag tror att idrottsälskarna får se Idrottsgalan i repris. Fyra motioner tål att diskuteras. Dessutom ska vi tala om regionfrågan och om den fördjupade Översiktsplanen för Stora Djulö. Samt om några små frågor till. Nog torde det kunna räcka till klockan 23?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar