tisdag 29 juni 2010

Framtidsjobb som feriejobb

Nu är ungdomsgruppen i Katrineholm inne på sin andra vecka, där de jobbar med framtiden under tre veckor som ett kommunalt sommarjobb.

Jag tycker att jag kan ta åt mig äran lite av satsningen, eftersom jag lade en motion under våren om detta. Motionen har inte passerat kommunfullmäktige än, den gör så i augusti, men får förstås anses besvarad, även om den egentligen är både bifallen och genomförd.

Jag var med när gruppen startade sitt arbete, som en av "möjliggörarna", och det verkade vara en spännande grupp. Tjejerna och killarna var inte fullt så pratsamma som jag gissar att de är i dag. Men alla var de fast övertygade om målet - de ville förändra!

Det båda gott, tycker jag! Ungdomar som tror på framtiden behöver vi fler av. I Katrineholm, i Sörmland och i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar