torsdag 20 augusti 2009

Bland mina "molnläsare"

Det är alltid roligt med läsare. En bloggare ska ha många besökare och därmed, förhoppningsvis, även många läsare. En bloggare skaffar sig därför gärna en besöksräknare till sidan.

Det har jag också gjort, med tacksam hjälp från En Supporter. Jag har också varit glad över mina besökare. Särskilt roligt har det varit med de utrikiska flaggorna, som jag har inbillat mig varit svenskar i förskingringen...

I stället är de troligtvis "molnläsare", ytterst teoretiska datorer som läser av all internettrafik världen över. Inte alls lika inspirerande!

"Molnteorin", att exempelvis google vakar över oss alla, förde Alexander Bard fram, när han procerade Yttrandefrihetskommittén under vårt senaste sammanträde. Han talade om nästan allt annat än det som han fått i uppdrag att göra, men det gjorde inte så mycket. Det var underhållning i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar