tisdag 16 juni 2009

Jag - ett arbetsmiljöproblem?

Nu har jag blivit ett arbetsmiljöproblem. Det känns ... inte bra. Landstingsstyrelsens ordförande Jörgen Danielsson (S) höll i klubban och fattade igår majoritetsbeslutet vid styrelsens sammanträde att de politiska sekreterarna inte får närvara vid landstingsstyrelsens sammanträden.

"Vi måste i första hand värna kvaliteteten på ledamöternas arbetsmiljö, det är de som ska fatta besluten", säger Danielsson till Eskilstuna-Kuriren.

Jag förstår att jag har vållat dem problem, eftersom jag sällan eller nästintill aldrig har deltagit vid landstingsstyrelsens sammanträden i min egenskap av politisk sekreterare för Centerpartiet. Jag borde ha deltagit och livat upp tillvaron för de allvarstyngda ledamöterna med min blotta närvaro...

Jag beklagar djupt och får i stället försöka att vara extra deltagande vid dagens sammanträde med landstingsfullmäktige, där politiska sekreterare, liksom allmänheten har fullt tillträde. Än så länge har dessutom de politiska sekreterarna särskilda, utmärkta platser. Snart kanske det också blir ett arbetsmiljöproblem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar