fredag 22 maj 2009

Lägg rabarber på väljarna

Mer humor i politiken kan aldrig skada. Den som har roligast vinner, som sagt. Därför skickade jag ut följande pressmeddelande med anledning av att jag lämnade in mitt bidrag till pajtävlingen 21 maj:

- När förtidsröstningen har börjat är det dags att lägga rabarber på väljarna. Därför lämnar jag in mitt bidrag ”Kampa(n)j med Ingerfära” till tävlingen om Sörmlands godaste rabarberpaj 2009, säger Inger Fredriksson, Katrineholm, kandidat nummer 18 på Centerpartiets lista i Europaparlamentsvalet 7 juni.

- Sund och säker mat är ett krav som Centerpartiet drivit i flera EU-valrörelser och som fortfarande är aktuellt. När vi själva lagar mat från råvaror vet vi oftast vad maten innehåller och vi undviker onödiga tillsatser. Samma krav på sund och säker mat ska vi kunna ställa på andra matproducenter. Maten ska gå att lita på, säger Inger Fredriksson.

- Till min paj har jag själv plockat rabarbern och övriga ingredienser är lokalt inhandlade.

- Rabarberfestivalen är en mycket god idé för att marknadsföra en lokal produkt. Här vill jag gärna ge mitt bidrag och det är inte omöjligt att rabarberpajen med Ingerfära kommer att dyka upp i andra sammanhang i min kampanj fram till valdagen 7 juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar