tisdag 19 maj 2009

Inget "masande", Mona!

Hörde igår Socialdemokraternas partiledare Mona Sahlin uttala sig i radio om EP-valet och valdeltagandet. Mona Sahlin tyckte att väljarna kunde "masa sig" till vallokalerna 7 juni.

Jag tycker att Mona Sahlin uttrycker sig väldigt vårdslöst. Det kan aldrig vara en uppoffring att gå att rösta. Det är en rättighet att utnyttja sin rösträtt. Det är något fint och något som inte alla har, kanske berorende på ålder eller i vilket land man bor.

Rösträtten ska vi värna om. Jag vill självklart också att alla använder sig av sin rösträtt inför eller under 7 juni. Men jag tycker att man ska gå till vallokalen med stolthet och av egen fri vilja, därför att jag vill att just min röst ska räknas.

Något "masande" handlar det definitivt inte om, när det gäller att rösta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar