lördag 30 maj 2009

C det här gör en EP-valskandidat!

Bo Höglander och Siw Sjöholm Johansson hjälpte till med kampanjen i Oxelösund. En livs levande kandidat, som dessutom kandiderar för att bli en röst för Östersjön, var helt rätt bland Alliansens vanliga lördagssamling en gång i månaden.

Eva Andersson, Nyköping, kandidat nummer 39 på Centerpartiets lista, håller ställningarna i Nyköpings valbodar. I dag hade hon barnbarn till hjälp. Josefin (hoppas att jag inte döper om dig) var en hejare på att blåsa ballonger.

Ingalill Fredriksson redo med tidningen Hända och Lena Eks broschyr om vad hon hunnit med att uträtta under sina första fem år i Europaparlamentet.
Jag har inte beskurit bilden, för killen som far in i bilden från vänster, tillhörde våra kompisar vid utdelningen. Han sålde fikabröd för skolklassen och var senare på kvällen en av eleverna i musikalen - "Gnesta - på liv och död".


Nu gör jag det här kronologiskt. Alltså börjar jag i Gnesta, där jag kampanjade ihop med Ingalill Fredriksson utanför ICA. Tidigare på dagen hade jag delat material och pratat med väljare i Valla tillsammans med Mattias Claesson, men där blev det ingen bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar