måndag 3 oktober 2011

Intryck och avtryck i riksdagen

"Hur ska de få plats med allt i huvudet?", undrade farmor en gång, när hon funderade över barnbarnen som läste vidare på två olika högskolor i Göteborg.

Det var inga problem då, men jag börjar allt mer förstå farmors fundering.

I dag har jag stoppat in all möjlig, och säkert någon omöjlig också, information om arbetet i riksdagen. Frågan är, kommer det att få plats allt som skulle in, och hur mycket har redan ramlat ut?

Hur som helst är det mycket roligt att vara på plats. Förhoppningsvis ska jag också kunna göra några avtryck.

Min kollega från Östergötland, Staffan Danielsson, har peppat mig att snarast ta talarstolen i anspråk. Självklart är det helt rätt. Fast jag tänkte ändå mjuka upp med några motioner innan allmänna motionstiden är helt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar