onsdag 23 februari 2011

Oroande roande

Ibland kan verklighetens sammanträffande få det att gå kalla kårar i ryggen på mig. Ett exempel var när jag hade gjort ett jobb i den lilla socknen Lerdal i Färgelanda kommun i Dalsland. På hemvägen berättade radions nyheter att Hagge Geigert, född i just - Lerdal, hade avlidit. Inte är det ofta som Lerdal nämns i nyhetsrapporteringen och slumpen att jag skulle vara där, just då, kan inte ha varit särskilt stor.

Nu har jag under några dagar roat mig med att lyssna till Hagge Geigerts sketch med Laila Westersund med flera om Skaraborgs fornminnesförening. Jag har också länkat till den.

I dag läser jag i tidningen att Laila Westersund har gått bort.

Trollhättan, där yrvädret Westersund hade sin egen vagga, ligger inte så långt från Lerdal. Laila Westersund tillhörde den västsvenska komikerskolan och var mycket uppskattad. Westersund som Sexobjekt är en klassisker.

Yrvädret från Trollhättan kommer att fortsätta att roa,tack vare alla gamla inspelningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar