lördag 18 september 2010

Vänsterns rallarsvingar

I dag har jag ett debattsvar infört i lokaltidningen, Katrineholms-Kuriren. Jag kan inte hitta att det har lagts ut, så jag "klipper till" med hela inlägget:

Lasse Nilsson (V) ägnar sig som vanligt åt att dela ut rallarsvingar i stället för att tala om vänsterpartiets politik. Jag tycker att det konkret bevisar att Vänsterpartiets verkstad inte producerar något, utan mest ägnar sig åt att snacka ner konkurrenternas produkter.

I fallet Vattenfall, så har det tagit tid att få till en bra ägarstyrning efter åren med (S)-regeringar. Vänsterpartiet hade då inga invändningar mot att Vattenfall investerade i tysk kolkraft.

När det gäller kärnkraften, så är den en del i Alliansregeringens överenskommelse om energi- och klimatpolitiken. Uppgörelsen innebär en kraftig utbyggnad av de förnyelsebara energislagen och att kärnkraften får bära sina egna kostnader utan statligt stöd.

Det är intressant att Lasse Nilsson vidhåller att Centerpartiet är matproducenter. Centerpartiet driver inte några kolchoser. Jordbrukare är självständiga företagare och vi vill se fler företagare, oavsett bransch för det är hos företagen jobben finns.

Jag tycker om att många Centerpartister är företagare. Vi är företagsamma personer som hellre gör än snackar. Vi vill göra Sverige, Sörmland och Katrineholm mer företagsamt.

Inger Fredriksson (C)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar