torsdag 9 september 2010

Romer har också rättigheter

I tisdags såg jag med egna ögon de uppställda husvagnarna på parkeringen intill Duveholmsgymnasiet, när jag var på väg mot Centerpartiets valstugefilial på Duveholmsgymnasiet. Min tanke var att det kanske var några byggjobbare, som inte hade hunnit etablera sig.

I går läste jag om (S)-rådet Göran Dahlströms försök till avhysning och i dag läser jag politikernas och allmänhetens mening om det hela.

I går var jag också på information och debatt på Åsa folkhögskola i Sköldinge. Jag talade om grunden för Centerpartiets politik, som är alla människors fri- och rättigheter. Det är så självklart att man lätt glömmer att tala om det.

Romer har också rättigheter som alla andra och har därmed också rätt att behandlas med respekt utan förutfattade meningar. Detta måste gälla såväl i som utom Katrineholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar