torsdag 2 april 2009

VIP-vinprovning?

I dag har jag agerat som en äkta moraltant. Jag har ställt mig upp i talarstolen och ifrågasatt. Den här gången handlade det om regionförbundet i Sörmland. Jag undrade vid fullmäktiges möte om det verkligen var lämpligt att regionförbundet lägger sina pengar på att sponsra VIP-vinprovning, vilket det framgick att förbundet hade gjort enligt verksamhetsberättelsen.

Det var ingen som direkt delade min upprördhet och ingen som heller försvarade varför man hade gjort som man hade gjort.

Jag har väl bara att fortsätta att vara moralens väktare. Kanske har jag i alla fall väckt någon som kommer att sitta i den nya direktionen och fått personen mer vaksam för vad som kan vara lämpligt att göra i regionförbundets regi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar