onsdag 30 januari 2019

Min blogg fyller 10

I dagarna kan jag fira ett fint jubileum. Det är nu tio år sedan som jag startade min blogg. Det var i samband med kommundagarna, som då var i Visby, som jag drog igång bloggen med Gunilla Hjelms hjälp. Gunilla Hjelm är en ovärderligt kompetent kvinna och särskilt bra på det programmeringstekniska. Min kompetens hör till orden.

Jag har sagt att ha en blogg är som att ha en hund - man måste gå ut med den ofta och även om man inte alls har någon lust med det. Om hunden inte rastas eller får mat, då dör den. Min blogghund har varit lite halvdöd ibland, men oftast upplivats.

Det är ju också så att under de här tio åren, så har mycket hänt. De sociala medierna har utvecklats. Det ska vara kort och snabbt. Då är inte bloggen optimal, den är mer till för längre texter. Så jag finns också på Facebook och där är jag mer regelbunden. Men jag kommer att bättra mig. Det tror jag, absolut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar