fredag 25 januari 2019

Detta har hänt...

Ett nytt år med nya ambitioner! Det gamla innehöll mycket valrörelse med ett valresultat som inte skapade någon klarhet på riksplanet i regeringsfrågan. För egen del skakades tärningarna om och utfallet blev att jag valdes till oppositionsråd i Katrineholm vid kommunfullmäktiges sammanträde i december.

En spännande utmaning brukar det heta att det är att tillträda någon ny post. Och det är klart, allt som ett oppositionsråd gör vet jag inte så mycket om, men ganska mycket är likt det som en gruppledare gör och som jag varit med om via kommunstyrelsen. I övrigt får jag fylla uppdraget efter bästa förmåga. Och det ska jag göra. Det förpliktigar att Centerpartiet inte har haft denna position sedan någon gång på 1900-talet, då min företrädare hette Curt Sundqvist. Han var en envis förkämpe och en mycket god debattör, så det finns en del att leva upp till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar