måndag 23 oktober 2017

Tuggat taggtråd?

Jag vet inte jag, men ibland är det som om kommunalrådet Göran Dahlström har förberett sig inför kommunfullmäktiges debatt genom att tugga taggtråd. Ikväll var det jag som var måltavlan när jag ganska fridsamt undrade över varför det hade blivit fel i redovisningen och hur det kommer att rättas till. Kommunens revisorer, som inte brukar klaga på särskilt mycket, hade tagit upp felaktigheter om 17,9 miljoner i statsbidrag till migration som redovisats felaktigt, en post där intäkter och kostnader diffade med 5,2 miljoner och så en försäljning av en fastighet som var felaktigt bokförd.

Jag nämnde inte ens siffrorna, men Göran Dahlström svarade att "det här är inget som vi som politiker kan göra något åt".

Det tyckte jag var konstigt, så jag använde mitt andra inlägg i den här debatten till att säga att det är oppositionens roll att trimma majoriteten och att det faktiskt finns ett ansvar från politiskt håll att göra redovisningen på ett sådant sätt att revisorerna inte har något att anmärka på i framställningen.

Det var tydligen lite för mycket kritik i ett och samma anlägg, för det föranledde Göran Dahlström att replikera om att jag redan hade skrivit mina inlägg på min blogg och lagt ut dem, vilket ju inte är sant det allra minsta! Jag lägger inte ut några blogginlägg i förväg. Jag har respekt för fullmäktiges ledamöter.

Och jag tuggar inte taggtråd innan jag går upp i talarstolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar