fredag 18 juli 2014

Stor debattglädje på CUF-stämman

I går blev det alls inte något inlägg här på bloggen. Jag var nämligen på CUF-stämman och hade inte med mig den bekvämaste tekniken. Det fanns 116 ombud på plats och jag var ett av dem. Lite överårig kan tyckas, men jag var klart meriterad, med min CUF-bakgrund att representera Centerkvinnorna.

Det var riktigt roligt att vara med. Debattglädjen var stor från första motionen, där ombuden egentligen var ganska eniga. Efter en handfull behandlade motioner var det dags för miljöminister Lena Ek (C) att ta ordet. Hon är inte bara miljöminister och partistyrelseledamot, hon är också "CUF-mamma" med två barn på plats på stämman. Både roligt och otroligt!

Lena Ek kom direkt från ministermötet i Italien, men höll sig mer till vilka utmaningar vi står inför när vi måste rädda klimatet, avgifta vardagen och Östersjön. Här görs mycket, men mer behöver uträttas, inte minst när det gäller att utveckla den miljövänliga tekniken. Men det finns, som sagt, mycket på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar