måndag 15 oktober 2012

Svensktoppen finare än Datainspektionen

Radioprogrammet Svensktoppen fortsätter sitt 50-årsfirande och har utsett de bästa låtarna genom tiderna. Listan toppas av "Du är min man" och "Guldet blev till sand". Båda låtarna riktiga långkörare på listan.

Denna lilla notis i lokaltidningen påminde mig om min insats för Svensktoppen. (Ja, någon vokal insats var det alls inte tal om.) För några år sedan fick jag erbjudandet om att vara med i Svensk-toppsjuryn. Jag tackade ja och rangordnade under fyra veckor låtarna i den ordning jag tyckte att de skulle ha.

Samtidigt så var jag nominerad till ledamot av Datainspektionens insynsråd genom dubbel nominering.

Den nomineringen, som dock inte ledde till någon plats, var jag minst lika stolt över. Men de flesta jag pratade med, ville hellre vara med i Svensktoppsjuryn.

Så olika det kan vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar