måndag 12 september 2011

Stolpe ut?

Katrineholms-Kuriren skriver att kommunchefen har fått i uppdrag av kommunalrådet Göran Dahlström (S) att avveckla vänortssamarbetet.

Det känns dystert. Även om vänortssamarbete kan ha varit viktigare i andra tider än i dag, så är goda relationer alltid viktiga. De borde exempelvis kunna användas i EU-sammanhang, då man ofta jobbar med partnerskap.

Extra dystert blir det sett ur min horisont. I somras visade jag stolt upp Katrineholm för min storasyster med familj. Planteringarna imponerade, då ett syskonbarn raskt jämförde med den egna arbetsplatsen i Uddevalla. Vi passerade också förbi Gröna Kulle och vänortsstolpen där. Då kunde jag säga: "Den har jag fått dit genom en motion.".

Nu kanske det blir "stolpe ut" i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar