onsdag 16 december 2009

Grundkurs i vett och etikett

Måndagskvällens kommunfullmäktige innehöll så mycket, att vi inte var klara förrän strax före 23.

Jag hade en "ordväxling" (det är nog ett ganska diplomatiskt uttryck för vår debatt) med vård- och omsorgsnämndens ordförande Monica Johansson (S). Vår diskussion handlade om frågan jag har skrivit om tidigare här på min blogg, nämligen om personalcentrifugeringen av personalen vid den palliativa avdelningen Linden på vårdboendet Lövåsen.

Monica Johansson var inte beredd att agera för att personalen skulle få behålla sina arbetsplatser i stället för att flyttas runt till andra och ersättas i sin tur av ny vårdpersonal, som måste utbildas i palliativt arbete.

Jag uppmanades dessutom att gå en facklig grundkurs!

Nu hann jag inte replikera på det artiga sätt som jag borde ha gjort, men jag har faktiskt gått en facklig grundkurs. Under god ledning av nuvarande ordföranden för Journalistförbundet Agneta Lindblom Hultén.

Däremot borde jag ha kontrat med att uppmana Monica Johansson att gå en kurs i vett och etikett.

Det blir inte alltid som man tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar